مرجع آموزش طلای زینتی ایران

دندان طلا چیست؟

در گذشته‌های نه چندان دور در ایران، دندان پزشکان برای روکش کردن دندان بیماران خود از طلا استفاده می‌کردند. امروزه، استفاده از طلا برای دندان، مورد توجه نسل جدید نیز قرار گرفته و بخشی از صنعت مد شده است.

دندان طلا چیست و چه کاربردی دارد؟

 دندانپزشکان برای روکش کردن دندان بیماران از طلا استفاده می‌کنند. طلا فلزی نرم و انعطاف‌پذیر است و با ساختار بیولوژیکی بدن انسان همخوانی دارد و هماهنگ است، طلا به صورت آلیاژ با فلزات دیگر، در علم دندانپزشکی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 از آنجایی که فلز طلا، همواره نشانه‌ی لاکچری بودن و ثروتمند بودن بوده و هست، روکش‌های طلای دندان نیز به عنوان یکی از کارهایی است که با گسترش آن در میان مردم، نشانه‌ای از شیک و لاکچری بودن است. 

در بسیاری از مناطق از جمله اروپای شرقی آسیای مرکزی و قفقاز، دندان طلا به عنوان نمادی از سرمایه‌داری است.

روکش دندان طلادر آمریکای جنوبی، پس از دوره برده‌داری، برده‌های گذشته که حالا به آزادی رسیده بودند، دندان‌های خراب خود را با دندان طلا جایگزین می‌کردند. به مرور زمان و پس از طی سال‌ها، داشتن دندان طلا نمادی از آزادی و ثروت در امریکای جنوبی شد! که پس از سال 1980 استفاده از طلا رو به افول رفت.
اما مثل خیلی از سنت‌های پیشین که امروزه مورد توجه نسل جدید قرار گرفته است. داشتن دندانی زینتی از جنس طلا، بخشی از صنعت مد شده است و در طرح‌ها و نقش‌های مختلف عرضه می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله شما با تاریخچه دندان طلا و معنا و مفهوم آشنا شده‌اید.

نکات مهم این مقاله

  • در گذشته‌های نه چندان دور در ایران، دندان پزشکان برای روکش کردن دندان بیماران خود از طلا استفاده می‌کردند.
  • امروزه، استفاده از طلا برای دندان، مورد توجه نسل جدید نیز قرار گرفته و بخشی از صنعت مد شده است.
  •  از آنجایی که فلز طلا، همواره نشانه‌ی لاکچری بودن و ثروتمند بودن بوده و هست، روکش‌های طلای دندان نیز به عنوان یکی از کارهایی است که با گسترش آن در میان مردم، نشانه‌ای از شیک و لاکچری بودن است. 
  • در آمریکای جنوبی، پس از دوره برده‌داری، برده‌های گذشته که حالا به آزادی رسیده بودند، دندان‌های خراب خود را با دندان طلا جایگزین می‌کردند.

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.