مرجع آموزش طلای زینتی ایران

سایزهای مختلف زنجیر و گردنبند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]احتمالا موقع خرید گردنبند و یا مدال, درباره اینکه چه طول زنجیری برای شما مناسب است, و آیا سایز مورد نظر در بازار موجود است یا نه, دچار تردید شده اید. در این مقاله درباره سایزهای استاندارد زنجیر و گردنبند صحبت میکنیم, و نکاتی چند درباره استفاده از آن در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

برای اینکه در گردنبند خود زیبا بدرخشید, بایستی گردنبند مناسب خود را, انتخاب کنید. در مقالات قبلی درباره 4 فاکتور انتخاب گردنبند صحبت کرددیم, و اینکه برای خرید و انتخاب گردنبند, بایستی بدانید کدام گردنبند برای شما مناسب است تا از داشتن آن خوشحال باشید و برای استفاده از آن لحظه شماری کنید.

احتمالا موقع خرید گردنبند و یا مدال, درباره اینکه چه طول زنجیری برای شما مناسب است, و آیا سایز مورد نظر در بازار موجود است یا نه, دچار تردید شده اید. در این مقاله درباره سایزهای استاندارد زنجیر و گردنبند صحبت میکنیم, و نکاتی چند درباره استفاده از آن در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

کارگاهها و کارخانه های تولیدی معمولا طبق استاندارد طولی, گردنبند و زنجیر را تولید و وارد بازار میکنند, اما زنجیرها را به طولهای مختلف میتوان سفارش داد و طراحی کرد. از آنجا که گردن افراد مختلف ضخامت گوناگون دارند, سایزهای استاندارد میتواند, در حد 1-2 سانتیمتر, کوتاهتر یا بلندتر گردد تا مناسب اندام شما باشد.

متناسب با وزن گردنبند و اینکه چقدر روی آن جواهرات کار شده باشد، قیمت گردنبند طلا متغیر است.

در زیر به بررسی تک تک سایزهای مختلف زنجیر گردن آویز, و اینکه هر کدام برای چه اشخاصی مناسب است میپردازیم

در این مقاله خواهید خواند :

Collar:

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3298″ img_size=”500*500″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

این گردنبندها برای لباسهای بدون یقه مثل یقه گرد, یقه هفت و یقه قایقی مناسب است. این گردنبندها محکم و چسبیده به دور گردن بسته میشوند, و برای بانوانی که گردن باریک و بند دارند بسیار مناسب است. استفاده از گردنبندهای collar  و choker برای گردنهای کوتاه, باعث میشود گردن کوتاهتر و چاق تر به نظر برسد و گزینه مناسبی برای این دوستان نمیباشد, و در عوض گردنبندهای matinee با سایز حدود 50-60 سانتیمتر پیشنهاد میگردد.

Choker:

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3299″ img_size=”500*500″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

این نوع گردنبند, خیلی شبیه انواع collar بوده با این تفاوت که collar دقیقا روی ستون گردن بسته می‌شود و معمولا عریض است, اما گردنبندهای choker به انتهای گلو بسته می‌شود و چسبیده به انتهای گردن بوده و روی شانه می‌ایستد. این گردنبند با همه انواع لباس‌ها زیباست و برای سنین مختلف مناسب است. فقط این نکته را باید متذکر شوم که, اگر در ناحیه گردن چین و چروک دارید, استفاده از این نوع گردنبند مناسب نیست. چراکه گردنبندتان توجه چشم را به این ناحیه جلب کرده و چین گردن بیشتر نمایان می‌گردد. برای این دوستان پیشنهاد می‌کنیم که از گردنبندهای بلندتر و پرتجمل و چشم‌گیر استفاده کنند تا نگاه بیننده را از ناحیه گردن به سمت گردنبندتان معطوف کند.

:Princess

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3300″ img_size=”500*500″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

این گردنبندها بر روی استخوان ترقوه سینه بسته میشود, و مناسب برای آویز کردن مدال بوده و معمولا با انواع لباسها و یقه گرد و نسبتا باز, مناسب و زیباست. این نوع زنجیر طلا زنانه با مدالی کشیده و عمودی, برای خانم‌هایی که گردنی کوتاه و کمی عریض دارند, گزینه مناسبی است که گردن را کشیده تر جلوه میدهد.

:Matinee

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3301″ img_size=”500*500″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

این گردنبند بین استخوان ترقوه و ناحیه سینه بسته میشود. گردنبندهای matinee, هم برای لباسهای اداری و لباسهای غیر رسمی مناسب است, و هم با لباسهای یقه باز و یا بر روی لباسهایی با یقه بسته زیباست. برای گردنهای کوتاه, گردنبندهای matinee با سایز حدود 50-60 سانتیمتر پیشنهاد میشود, چرا که کشیدگی گردنبند در این سایز, فرم گردن را کشیده تر نشان میدهد.

:Opera

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3302″ img_size=”500*500″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

گردنبندهای اپرا, بر روی سینه و یا حدود 1-2 سانتیمتر پایینتر بسته میشود. این گردنبند برای یقه های کشیده و لباسهای عصرانه مناسب است. گردنبندهای اپرا و طنابی, برای افرادی که قد بلند دارند گزینه مناسبی است و برعکس آن, افرادی که کوتاه قدترند را از پوشیدن این گردنبندها منع میکینم, چراکه اندام و بخصوص قسمت پایین تنه را, کوتاهتر جلوه میدهد.

Rope:

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3304″ img_size=”500*500″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]این گردنبندها به گونه ای دور گردن بسته میشوند که در ناحیه میان سینه و یا پایینتر قرار گیرد. گردنبندهای طنابی, برای جلسات کاری مناسب بوده, و همچنین در مهمانیهای عصرانه شیک و زیباست. این سایز گردنبند برای گردنبندهای دانه مروارید مناسب میباشد. گردنبندهای طنابی را گاه بلند روی لباس میپوشند و یا دوبار دور گردن چرخانده و به عنوان یک گردنبند دوبل و کوتاهتر می آویزند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.