مرجع آموزش طلای زینتی ایران

چگونه طلا را با رنگ پوست خود ست کنیم؟

ست کردن طلا با رنگ پوست یکی از مواردی است که اگر در نظر بگیرید می‌توانید شیک‌تر و جذابتر به نظر برسید. رنگ پوست افراد با هم متفاوت است.  بنابراین باید ببینید چه رنگ پوستی دارید و متناسب با ظاهرتان طلای خود را انتخاب کنید.

در این مقاله می‌خواهم به شما کمک کنم تا در قدم اول رنگ پوست خود را تشخیص دهید. سپس جواهرات و زیورآلات خود را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید. پس تا آخر مقاله همراه من باشید.

چگونه رنگ پوست خود را تعیین کنیم؟

برای اینکه دیگران از ظاهر و زیبایی ما تعریف کنند باید نکات مهمی از جمله ست کردن طلا با رنگ پوست را در نظر بگیریم. سپس ببینیم از چه طلایی باید استفاده کنیم که با رنگ پوستمان متناسب باشد. حال در این بخش به شما روش‌های تعیین رنگ پوست را معرفی می‌کنم.

برای تعیین رنگ پوست خود کافی است بر روی بخشی از بدن خود متمرکز شوید. معمولا رگ‌ها و مچ دست در این زمینه می‌توانند به شما به خوبی کمک کنند.

 

تشخیص سردی یا گرمی پوست:

شاید تصور کنید مردم یا سفید پوست هستند یا سیاه پوست. اما باید بدانید که پوست می‌تواند گرم یا سرد نیز باشد. بله درست شنیدید پوست گرم و سرد و یا بعضا پوست خنثی. پوست‌های گرم و سرد از روی رنگ بخشی از بدن مشخص می‌شوند. در ادامه روش تشخیص هرکدام را شرح می‌دهم.

رنگ پوست گرم

معمولا پوست‌هایی که رنگ زرد، صورتی و یا قرمز دارند به عنوان پوست گرم شناخته می‌شوند. در مواردی ممکن است این مورد نقض شود. مثلا افرادی که پوست تیره‌ای دارند، رنگ پوست آن‌ها می‌تواند سرد باشد و یا بلعکس. ‌

رنگ رگ دست شاخصه خوبی برای تشخیص گرم بودن پوست است. اگر به مچ دست پوست‌های گرم نگاه کنید، رنگ سبز را مشاهده خواهید کرد. رگ دست این افراد معمولا سبز رنگ است. همین الان به رگ‌های برآمده دست خود نگاه کنید. اگر رگ‌هایتان سبز هستند شما پوست گرمی دارید.

رنگ پوست سرد

در چهره‌ این افراد هاله‌ای از رنگ سبز، نقره‌ای و آبی مشاهده می‌کنید. زمانی که به مچ دست این افراد نگاه می‌کنید، رگ‌هایی با رنگ آبی را خواهید دید. رنگ پوست سرد به معنای سفید بودن این افراد نیست. اگر شخصی پوست تیره و سبزه‌ای هم داشته باشد می‌تواند در این گروه جای بگیرد.

افراد با رنگ خنثی

رنگ خنثی متناسب با پوستی است که نه گرم و نه سرد است. رگ های این پوست غالبا  به رنگ بنفش دیده می‌شود.

تایین رنگ پوست

ایران با توجه به شرایط آب و هوایی، هم ساکنانی با پوست تیره و هم ساکنانی با رنگ پوست روشن دارد. رنگ پوست افراد کاملا مشخص است و شما هم خودتان در تشخیص این مورد استاد هستید. پس برای این دو دسته زیاد توضیح نمی‌دهم.

رنگ پوست تیره

افراد با رنگ پوست تیره، افرادی هستند که رنگ پوست آن‌ها گندمگون و برنزه است.
 

رنگ پوست روشنh4 افراد با رنگ پوست روشن معمولا چهره‌ای برفی دارند.

جواهرات مناسب برای هر رنگ پوست

تا اینجا رنگ پوست‌های مختلف را شرح دادیم. حالا نوبت به ست کردن طلا با رنگ پوست می‌رسد. باید بدانیم چه جواهراتی برای هر رنگ پوستی مناسب است. با دانستن این نکات می‌توانید زیبایی خود را چندین برابر کنید.

ست کردن طلا با رنگ پوست سردh3

پوست‌های سرد معمولا مایل به رنگ نقره‌ای و آبی هستند. برای این پوست‌ها بهتر است  از طلای سفید استفاده کنید. این طلاها با رنگ پوست سرد متناسب‌تر هستند.

علاوه بر این سنگ‌های یاقوت و سنگ‌های قرمز نیز بر روی پوست سرد جلوه بیشتری دارند.

ست کردن طلا با رنگ پوست گرمh3

طلای زرد برای پوست‌های گرم مناسب‌تر است. اگر پوست گرمی دارید بهتر است از جواهرات با رنگ‌هایی مانند زرد، قرمز و صورتی استفاده کنید. برای پوست‌های گرم، استفاده از طلا و جواهراتی که نگین الماس دارند، مناسب‌تر است.

ست کردن طلا با رنگ پوست روشن

برای پوست‌های روشن طلای تیره مناسب‌تر است. بنابراین اگر پوستی روشن دارید سعی کنید از طلای زرد به جای طلای سفید استفاده کنید.  سنگ‌ها و نگین‌های تیره بر روی این رنگ پوست بیشتر می‌نشیند.

ست کردن طلا با رنگ پوست تیره

افراد با رنگ پوست تیره بهتر است از طلا با رنگ‌های روشن استفاده کنند. طلای سفید برای این افراد مناسب‌تر است و جلوه آن بر روی رنگ پوست تیره چندین برابر می‌شود. اگر رنگ طلا تیره باشد جلوه نداشته و رنگ واقعی خود را نشان نمی‌دهد. اگر از طلاهای نگین‌دار استفاده می‌کنید، الماس بهترین گزینه خواهد بود. نگین‌های تیره مانند یاقونت برای این پوست‌ها مناسب نیستند.

سخن آخر

امیدوارم که خسته نشده باشید. ست کردن طلا با پوست شاید مساله‌ای است که کمتر مورد توجه قرار بگیرد. اما اگر می‌خواهید طلا را با پوست خود ست کنید باید ابتدا مشخص کنید پوست شما گرم، سرد، روشن و یا تیره است. برای تشخیص گرمی و سردی به رگ‌های مچ دست خود نگاه کنید. رگ‌های سبز رنگ به معنای پوست گرم و رگ‌های آبی نشان دهنده پوست سرد هستند.

 

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.