مرجع آموزش طلای زینتی ایران

چهار فاکتور در انتخاب و خرید گردنبند!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]چهار فاکتور اساسی وجود دارد, که بایستی در خرید و یا انتخاب گردنبند مناسب خود, در نظر بگیرید. فرم گردن و شکل اندام بالاتنه دو فاکتوری است که در انتخاب گردنبند مناسب شما بسیار تاثیرگذار است. همچنین فرم صورت و نوع یقه لباستان نیز, دو فاکتور دیگری است که در انتخاب گردنبند و زیبایی بیشتر شما, تاثیر بسزایی دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

در مقالات قبلی درباره نحوه انتخاب گردنبند, با توجه به فرم یقه لباس, نکاتی رو ارائه دادیم که امیدواریم برای شما مفید بوده!

در ادامه فاکتورهای دیگری را در انتخاب و خرید گردنبند, به شما خواهیم گفت تا از خرید و داشتن زیورآلات خود و استفاده از آنها لذت ببرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]شاید در جعبه جواهرات و زیورآلات خود, گردنبندی را بیابید که برای مدتهاست که از آن استفاده نکرده, و تمایلی به استفاده از آن ندارید. ممکن است گردنبندی باشد که صرفا در مقطعی از آن خوشتان آمده بوده و از روی هوس خریده و دیگر علاقه ای برای استفاده از آن ندارید, و یا اینکه از کسی هدیه گرفته اید, اما با سلیقه شما هماهنگ نبوده و آنرا کنار گذاشته اید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]اما معمولا برای کنار گذاشتن گردنبندهای قبلی, دو دلیل میتواند وجود داشته باشد, یکی اینکه با لباستان هماهنگ نیست, و دیگر اینکه به شما نمی آید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بگذارید نکاتی را برای شما بگویم تا در خرید زیورآلات خود, بهترین انتخاب را داشته باشید, و گردنبندی را داشته خریداری کنید که به شما بیاید, و از داشتن و پوشیدن آن لذت ببرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]چهار فاکتور اساسی وجود دارد, که بایستی در خرید و یا انتخاب گردنبند مناسب خود, در نظر بگیرید. فرم گردن و شکل اندام بالاتنه دو فاکتوری است که در انتخاب گردنبند مناسب شما بسیار تاثیرگذار است. همچنین فرم صورت و نوع یقه لباستان نیز, دو فاکتور دیگری است که در انتخاب گردنبند و زیبایی بیشتر شما, تاثیر بسزایی دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

بانوانی که به علت کهولت سن و یا نوع اندام, گردنشان دارای چین و چروک است, نباید از گردنبندهای تنگ و کوتاه استفاده کنند, چراکه توجه چشم را با ناحیه گردن و چروکهای آن جلب میکند و احتمالا خانمها علاقه ای به نشان دادن آن ندارند! در عوض به این بانوان پیشنهاد میکنیم که برای خرید زنجیر طلا، آنهایی که کشیده تر هستند و مدالی جذاب و خیره کننده دارند را استفاده کنند. اگر دوست دارید تا گردنبند کارتیر خریداری کنید، حتما طول آن را در نظر بگیرید که بلند نباشد. حتی بری آقایانی که دوست دارند گردنبند کارتیه خریداری کنند نیز صدق می‌کند و به دلیل اینکه گردنبند مردانه طلا وزن بیشتری دارد در نتیجه قیمت زنجیر طلا مردانه کارتیه، قیمت بیشتری دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]اگر گردنی کوتاه و قطور دارید, بهتر است گردنبند و مدالهای ظریف و کشیده بر تن بیاویزید, و زنجیر مدالتان بهتر است از گردن فاصله داشته باشد.

برعکس آن, برای گردنهای لاغر و بلند, استفاده از گردنبندها و مدالهای کشیده گردنتان را کشیده تر و بلند تر نشان میدهد, پس پیشنهاد میشود از گردنبند طلا زنانهcollar  و choker استفاده کنید و همچنین زنجیرهای کوتاه, با مدال های منحنی و کوتاه, گزینه بسیار مناسبی برای شماست. این نکته را نیز درنظر بگیرید که اگر گردنبند شما پلاک طلا دارد، سایز و ظرافت زنجیر آن مناسب با مدال یا پلاک موردنظرتان باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3439″ img_size=”400*400″ alignment=”center” css_animation=”slideInDown”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3438″ img_size=”400*400″ alignment=”center” css_animation=”slideInDown”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

برای انتخاب گوشواره طلا نیز فرم گردن تاثیر زیادی دارد. افرادی که گردن بلندی دارند، بهتر است از گوشواره‌های آویزدار استفاده نکنند.

  • فرم و اندام بدن:

اگر دارای اندام کشیده و قدی بلند هستید, مطمینا گردنبندهای ریز و کوتاه روی اندام شما جلوه ندارد و روی تنتان گم میشود و به چشم نمی آید. برای شما گردنبندهای بلند و درشتتر را پیشنهاد میکنیم, مثل مدل اپرا و گردنبندهای طنابی!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3443″ img_size=”400*400″ alignment=”center” css_animation=”slideInDown”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]اما اگر جزو عزیزانی هستید که اندام کشیده و بلندی ندارند, پیشنهاد ما برای شما استفاده از مدال و زنجیرهای کوتاه و ظریف است. همچنین اگر در عین کوتاهی قد, اندام درشتی دارید, بهتر است به جای استفاده از مدالهای گرد و منحنی شکل, از مدالهای کشیده و با فرم تیز استفاده کنید, تا اندام بالاتنه شما کمی کشیده تر به نظر برسد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3460″ img_size=”700*518″ alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3459″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

  • فرم صورت:

فرم و شکل صورت انواع مختلفی دارد, اما اکثر افراد, صورتهایی با فرم بیضی و گرد و قلبی شکل دارند. طبق استانداردهای زیبایی شناسی و مد, صورتهای بیضی شکل مناسبترین فرم صورت هستند, و انواع گردنبندها در سایز و فرمهای مختلف, برای صورتهای بیضی شکل جایز و مناسب است. به همین ترتیب, صورتهای مختلف با فرمهای گوناگون, بایستی با انتخاب درست آرایش و پیرایش, صورتشان را به فرم بیضی نزدیک کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بنابراین, اگر صورتی گرد دارید, بایستی از زنجیرهایی کمی بلند و با مدال کشیده استفاده کنید تا صورتتان کمی کشیده تر به نظر برسد.

گردنبندهایی با فرم “Y”, که در سال اخیر بسیار مورد توجه بوده و پیشنهاد طراحان مد میباشد, برای صورتهای گرد گزینه بسیار مناسبی است. بایستی به این نکته توجه داشته باشید که گردنبندهای choker به هیچ عنوان برای صورتهای گرد مناسب نیست و از پوشیدن آن اجتناب کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”3461″ img_size=”medium” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]بر خلاف صورتهای گرد, گردنبند های  choker برای صورتهای قلبی شکل پیشنهاد میگردد. این گردنبندها بواسطه دوار بودنشان, زوایا و و لاغری قسمت چانه را تعدیل میکنند و گزینه مناسبی برای آنان میباشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]اما اگر این عزیزان لباسهای یقه بسته میپوشند, مطمینا این نوع گردنبندها گزینه مناسبی نمیتواند باشد, چراکه فرم صورت تنها فاکتور انتخاب گردنبند نیست, و دو فاکتور دیگر و فاکتور چهارم, که فرم یقه لباس است, را نیز بایستی در نظر داشت, که در مقالات قبلی به تفصیل درباره فرم یقه لباس و انتخاب گردنبند صحبت کرده ایم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

1 نظر
  1. […] برای آشنایی کامل با این جزئیات پیشنهاد می‌کنم، مطلب، چهار فاکتور در انتخاب و خرید گردنبند را […]

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.