مرجع آموزش طلای زینتی ایران

۹ روش انتخاب بهترین حلقه ازدواج

حلقه ازدواج یکی از زیورآلاتی است که موقع ازدواج برای عروس و داماد خریداری می‌شود. انتخاب یک حلقه ازدواج مناسب،زیبا و صد البته شیک، چیری است که همه‌ی زوج‌های جوان دوست دارند.

پس از خواندن نکات و انواع روش انتخاب بهترین حلقه ازدواج در این مقاله، می‌توانید با خیال آسوده‌تری حلقه ازدواج دلخواه خود را تهیه کنید. اکنون زمان آن رسیده که حلقه شیکی انتخاب کنید تا ماباقی عمر سرشار از خوشبختی تان، آن را همراه خود داشته باشید.

روش های انتخاب حلقه عروسی مناسب

۱- دامنه انتخاب خود را کاهش دهید

الماس یا سنگ‌های قیمتی؟ پلاتین یا طلا؟ شما در نهایت مجبور هستید که تنها و تنها یک حلقه بخرید و ناچار هستید دامنه انتخاب خود را کاهش دهید. هر چند که کاهش این دامنه انتخاب کمی سخت به نظر می رسد ولی اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

کاهش دامنه فقط یک گام اولیه است همچنین مهمترین استراتژی شما محسوب می شود. قبل از هر چیزی فقط یک دسته را انتخاب کنید. آیا شما یک حلقه ساده و صرفا شیک را می خواهید؟ یا اینکه ترجیح می دهید کمی پر زرق و برق باشد؟ آیا از نظر شما باید حلقه ازدواجتان دقیقا همجنس حلقه نامزدیتان باشد؟ آیا حلقه شما و همسرتان حتما باید شبیه به هم باشد؟

سعی کنید به این سوالات و سوالات مشابه دیگری که به ذهنتان میرسد به دقت، و با توجه به علاقه و سلیقه خود پاسخ بدهید تا پیش از خرید حلقه مورد نظرتان دچار تردید نشوید. حتما برای شما و همسرتان مهم است که چه نوع حلقه ای تهیه کنید، زیرا قرار است تا پایان زندگیتان آن را در دستتان داشته باشید. تصور کنید ایده آل ترین و شیکترین حلقه ای که مناسب خود می بینید را در دست دارید، چه حسی به شما دست می دهد؟ شما می توانید با یک انتخاب درست خالق این حس فوق العاده باشید.

۲- آغاز جستجو برای خرید حلقه

وقتی متوجه شدید برای حلقه خود چه ایده ای در سر دارید تازه قسمت جالب ماجرا شروع می شود. پس از شکل گیری ایده اولیه خرید حلقه ازدواج مورد علاقه تان، نوبت به امتحان کردن مدل هایی شبیه به ایده تان می رسد. برای راحتی کار و برای آنکه از بار استرس و فشار کاسته شود، توصیه می کنیم ۲ یا ۳ ماه قبل از تاریخ برگزاری مراسم عروسی‌تان به این کار بپردازید.

شما قطعا به این زمان برای گشت و گذار در بازار و قسمت طلافروشان نیاز خواهید داشت. شما باید از قیمت ها باخبر شوید، همچنین باید از حلقه هایی که مشاهده کرده اید و مورد پسند شما است دیدن کنید، آن ها را وزن کنید و حداقل یک بار آن را دست کنید و امتحان کنید. بهترین و سریع‌ترین کار این است که به صورت آنلاین و از سایت‌های آنلاین خرید طلا کمک بگیرید.

ممکن است از مدل هایی که در بازار مشاهده می کنید خوشتان نیاید منظورم این است که بدنبال یک حلقه اختصاصی برای خود و همسرتان هستید. حلقه هایی که نیاز به حکاکی و یا ظریفکاری دارد. اگر اینچنین است شما می بایست بازه زمانی ذکر شده را کمی افزایش دهید تا چیزی که در نهایت مورد پسند و علاقه خودتان است را سفارش دهید. برای سفارش دادن حلقه ازدواج موردنظرتان می‌توانید از سایت دیجی‌زرگر کمک بگیرید تا خیلی سریع آماده شود و به دست شما برسد. حتی می‌توانید از فرصت خرید قسطی طلا هم استفاده کنید.

۳- ترکیب کردن جنس و رنگ‌های مختلف طلا

اگر شما از جنس پلاتین بیشتر از جنس های دیگر خوشتان میاید و در سوی دیگر همسرتان طلای زرد میپسندد جای نگرانی وجود ندارد. هیچ قانون نوشته یا نا نوشته ای وجود ندارد که بگوید حلقه شما و همسرتان باید دقیقا به یک جنس و سبک و استایل باشد. شما می توانید فقط با رعایت چند نکته ساده از دو حلقه با جنس متفاوت استفاده کنید. فقط برای اینکه حداقل ارتباط و نزدیکی بین حلقه ها برقرار باشد سعی کنید حلقه های شما مکمل همدیگر باشد و وقتی کنار هم قرار میگیرند منظره جالب و دوست داشتنی برای شما ایجاد کنند.

۴- تناسب قیمت حلقه با بودجه شما

لزومی ندارد برای خرید حلقه ازدواج قیمت بالایی بپردازید. دلیل چندان جالبی نیست که بخاطر اینکه حلقه تا پایان عمر باید در دستمان باشد و چون فقط یک بار هزینه می کنیم باید هزینه زیادی برای آن بپردازیم. حلقه ازدواج برای خودنمایی نیست و فقط نماد و نشانه ای از تاهل شما است. خیلی بخواهیم ارزش حلقه ازدواج را بالا ببریم می گوییم فلسفه وجود آن  نشان دهنده عشق همسران و تعهد آنان به هم است.

در برخی از کشورهای خارجی یک اصل کلی در ارتباط با خرید حلقه ازدواج وجود دارد: ”بهتر آن است که فقط ۳ تا ۴ درصد کل بودجه ای که برای تشریفات عروسی خود در نظر گرفته اید را صرف خرید حلقه ازدواج کنید”

البته این اصل به احتمال خیلی زیاد چندان در ایران رعایت نمی شود و قضیه ما ایرانی ها کلا از بقیه جدا است. ولی در هر صورت یک تناسب بین تقاضا و بودجه ای که دارید برقرار کنید و مشخص کنید که حدودا برای حلقه خود تا چه قدر می توانید هزینه کنید و هیچگاه اجازه ندهید از حد مشخصی بالاتر برود.

۵- برای خرید حلقه ازدواج، سبک زندگی خود را در نظر بگیرید

شما قصد دارید حلقه ازدواج خود را برای مدت ها دست کنید. بنابر این هدف این است که چیزی انتخاب کنید که جزئی از زندگی شما است. اگر ورزشکار هستید یا سر و کار شما با ابزار آلات مختلف است یک حلقه باریک با لبه های گرد ممکن است بیشتر مورد توجه شما باشد. اگر زیاد با دستتانتان کار می کنید یک حلقه ساده را پیدا کنید و از حلقه ای که سنگ دارد و یا دارای حکاکی زیاد است استفاده  نکنید چون ممکن است سنگ آن از جای کنده شود و یا در قسمت حکاکی خاک و سایر مواد نفوذ کند. و در کل حلقه ای انتخاب کنید که با کار شما تناسب داشته باشد.

اگر دوست دارید که حلقه خودتان و همسرتان با یکدیگر ست باشند، به ویترین حلقه ست دیجی‌زرگر سر بزنید و انواع مختلف طرح‌ها و مدل‌های آن‌ها را ببینید.

۶- سعی کنید حلقه متفاوتی انتخاب کنید

ممکن است قبل از ورود به طلافروشی حلقه ای که مدنظر شما است، از جنس طلا باشد که روی آن یک سنگ قیمتی قرار داده شده است. فقط روی ایده و ذهن خود تمرکز نکنید. ویترین طلا فروشی پر است از حلقه های مختلف. شما برای امتحان کردن همه که شده می توانید حلقه های دیگر را نیز دست کنید شاید نظر شما عوض شد و از حلقه دیگری خوشتان آمد.

درست مانند تجربه خرید لباس عروس ممکن است از چیزی خوشتان بیاید که هرگز به آن فکر هم نکرده باشید.

۷- موقع خرید حلقه، خوب فکر کنید

در حالیکه شما نباید از مرسوم بودن بترسید اطمینان حاصل کنید که سبک انتخابی شما چیزی است که قصد دارید برای۴۰ یا ۵۰ سال یا بیشتر دست داشته باشید. زیاد روی انتخاب آن حساس نباشید زیرا شما با خود حلقه ازدواج نکرده اید و همیشه این امکان دارد تغییراتی را روی حلقه ازدواج‌تان اعمال کنید مثلا به آن الماس یا سنگ دیگری اضافه کنید یا چیزی را روی آن حک کنید.

۸- به فکر نگهداری حلقه خود باشید

شما تا چه حد به وسایل زینتی خود اهمیت می دهید؟ به دقت از آن ها مراقبت می کنید؟ آنها را مثل روز اول پر زرق و برق نگهداری می کنید؟ اگر از حلقه بدرستی نگهداری نمی کنید پیشنهاد می کنم از حلقه هایی که سنگ دارند به هیچ وجه استفاده نکنید. حلقه هایی که سنگ های زیبا و خیره کننده دارند نیاز دارند هر از چندگاهی در آب گرم شسته شوند و سپس با یک مسواک نرم یا وسیله دیگری به آرامی تمییز شوند. برای مشاهده انواع مدل‌های حلقه ازدواج و سرویس طلا به ویترین ازدواج سر بزنید.

۹- سایز حلقه مناسب انگشت‌تان را انتخاب کنید

بیشتر مردم همیشه حلقه خود را دست می کنند.حالات مختلفی ممکن است برای شخص به وجود بیاید حالات انگشتان شما در سرما و گرما و خلاصه شرایط مختلف ممکن است کمی متغییر باشد. ممکن است انگشت شما دچار تورم شود وزن کم کنید یا چاق شوید. در انتخاب حلقه به این تغییرها توجه کنید و با در نظر گرفتن این نکته ها سایز مناسبی برای حلقه ازدواج خود انتخاب کنید.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله متوجه شده‌اید که موقع خرید حلقه بهتر است به چه نکاتی توجه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

نکات مهم این مقاله

  • حلقه ازدواج یکی از زیورآلاتی است که موقع ازدواج برای عروس و داماد خریداری می‌شود. انتخاب یک حلقه ازدواج مناسب،زیبا و صد البته شیک، چیری است که همه‌ی زوج‌های جوان دوست دارند.
  • الماس یا سنگ‌های قیمتی؟ پلاتین یا طلا؟ شما در نهایت مجبور هستید که تنها و تنها یک حلقه بخرید و ناچار هستید دامنه انتخاب خود را کاهش دهید. هر چند که کاهش این دامنه انتخاب کمی سخت به نظر می رسد ولی اصلا جای نگرانی وجود ندارد.
  • وقتی متوجه شدید برای حلقه خود چه ایده ای در سر دارید تازه قسمت جالب ماجرا شروع می شود. پس از شکل گیری ایده اولیه خرید حلقه ازدواج مورد علاقه تان، نوبت به امتحان کردن مدل هایی شبیه به ایده تان می رسد. برای راحتی کار و برای آنکه از بار استرس و فشار کاسته شود، توصیه می کنیم ۲ یا ۳ ماه قبل از تاریخ برگزاری مراسم عروسی‌تان به این کار بپردازید.
  • لزومی ندارد برای خرید حلقه ازدواج قیمت بالایی بپردازید. دلیل چندان جالبی نیست که بخاطر اینکه حلقه تا پایان عمر باید در دستمان باشد و چون فقط یک بار هزینه می کنیم و برای انتخاب بهترین حلقه ازدواج، باید هزینه زیادی برای آن بپردازیم. حلقه ازدواج برای خودنمایی نیست و فقط نماد و نشانه ای از تاهل شما است. خیلی بخواهیم ارزش حلقه ازدواج را بالا ببریم می گوییم فلسفه وجود آن  نشان دهنده عشق همسران و تعهد آنان به هم است.
  • بیشتر مردم همیشه حلقه خود را دست می کنند.حالات مختلفی ممکن است برای شخص به وجود بیاید حالات انگشتان شما در سرما و گرما و خلاصه شرایط مختلف ممکن است کمی متغییر باشد. 

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.