مرجع آموزش طلای زینتی ایران

جعبه های تیفانی، نماد لوکس گرایی

برند تیفانی از برندهای مطرح دنیا در کالاهای لوکس و جواهرات است. یکی از سیاست ها و ابتکارات تیفانی، ارایه زیورآلات در جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های خاص و با رنگ آبی ویژه‌ای بود، که به مرور زمان، داشتن این جعبه‌ها برای مشتریان، به نمادی از تجمل‌گرایی و لوکس‌گرایی تبدیل شد.

تاریخچه برند تیفانی

 برند تیفانی، از برندهای شناخته شده‌ی دنیا است که کالاهای لوکس و جواهرات ارائه مب‌دهد. این برند معروف و پرطرفدار، سیاست‌گذاری‌هایی در تولید و عرضه محصولات خود دارد که به واسطه آن‌ها خود را سر زبان‌ها انداخته است و تیتر مجله‌ها شده است. یکی از این سیاست‌ها و ابتکارات تیفانی، ارایه زیورآلات در جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های خاص و با رنگی ویژه است.

از قوانین این برند این است که این جعبه‌ها تنها و تنها به مشتریان تیفانی داده می‌شود و به هیچ عنوان کارمندان و فروشندگان این شرکت، حق فروش این جعبه‌ها را به غیر از مشتریان ندارند. این برند تا حدی به این قانون درون سازمانی پایبند است که، قانون اخراج پرسنل در صورت رخ دادن این خطا را وضع کرده است. اینگونه بود که جعبه‌های تیفانی، حس تجمل‌گرایی و احساس برتری را به مشتریان می‌دهند.

انگشتر طلا تیفانی، دستبند طلا تیفانی، گردنبند تیفانی و زیورآلات دیگر توسط این برند ساخته می‌شود.

دلیل انتخاب رنگ آبی برای جعبه‌های تیفانی چیست؟

رنگ جعبه‌های تیفانی نیز از شاخصه‌های این برند است. این رنگ با کد رنگ (129, 216, 208) به رنگ سازمانی و ویژه این برند شناخته شده است؛ تا آنجایی که در هنر و رنگشناسی این نوع آبی به آبی تیفانی شناخته می‌شود. نخستین بار این رنگ توسط چارلز بوییس تیفانی، در طرح جلد مجله سالانه جواهرات دست‌ساز، با نام “آبی تیفانی” استفاده شد، و کم کم به رنگ سازمانی این برند تبدیل شد. اینکه چرا این رنگ را به عنوان رنگ سازمانی انتخاب کرده‌اند، به علاقه‌مندی به سنگ فیروزه در قرن 19 برمی‌گردد.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله متوجه شده‌اید که برند تیفانی چیست و دلیل محبوبیت آن کدام است.

نکات مهم این مقاله

  • برند تیفانی از برندهای مطرح دنیا در کالاهای لوکس و جواهرات است.
  • . یکی از سیاست ها و ابتکارات تیفانی، ارایه زیورآلات در جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های خاص و با رنگ آبی ویژه‌ای بود، که به مرور زمان، داشتن این جعبه‌ها برای مشتریان، به نمادی از تجمل‌گرایی و لوکس‌گرایی تبدیل شد.
  • از قوانین این برند این است که این جعبه‌ها تنها و تنها به مشتریان تیفانی داده می‌شود و به هیچ عنوان کارمندان و فروشندگان این شرکت، حق فروش این جعبه‌ها را به غیر از مشتریان ندارند.

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.