مرجع آموزش طلای زینتی ایران

در انتخاب گردنبند، از فرم یقه لباس‌تان الهام بگیرید!

فرم یقه لباس شما, مثل یک کادر و قاب برای انتخاب گردنبند شماست! زیورآلات خود را در کادری مناسب قاب بگیرید تا در اوج زیبایی بدرخشد.

برای انتخاب گردنبند متناسب با یقه لباس، سعی کنید گردن آویزتان در قاب خودش محصور باشد و از کادر یقه لباس بیرون نزند!

انواع یقه متناسب با هر نوع گردنبند

  • انتخاب گردنبند متناسب با یقه دلبری:

برای لباسهایی کف یقه دلبری جلو باز دارند, بهتر است از سینه ریزهای مدال دار استفاده کنید. اگر کنار یقه بسته باشد بهتر است با گردنبندهایی که کنار گردن و زنجیر آن کم کار و ظریف است, ست کنید.

اگر از گردنبند جواهر استفاده میکنید, سعی کنید پارچه لباستان ساده باشد, تا گوهر درخشان زیورآلات شما, جلوه گری بیشتری داشته باشد!

  • انتخاب گردنبند متناسب با یقه بسته:

اگر لباسی با یقه بسته به تن میکنید, بخصوص اگر یقه آن ایستاده یا یقه اسکی باشد, این قضیه مستثناست. اتفاقا در صورت استفاده از بلوز و یا لباسهای یقه بسته, بهتر است از گردنبندهای رو لباسی و بلند استفاده کنید.

در انتخاب گردنبند رولباسی, به نقش پارچه لباسی تان هم توجه داشته باشید. اگر لباسی با پارچه ساده به تن میکنید, دستتان برای خرید و انتخاب گردنبند باز است, و میتوانید یک گردنبند رو لباسی جواهر روی لباستان بیاندازید تا در زمینه ساده لباستان, به خوبی بدرخشد. با لباسهای ساده, هرچه گردنبندتان پر زرق و برق و رنگی باشد, جلوه و جذابیت بیشتری خواهد داشت.

اما اگر پارچه لباستان گلدار یا پر نقش و نگار است, بهتر است گردنبندتان جزییات کمتری داشته باشد و صرفا از یک گردنبند رو لباسی طلا و بدون سنگ استفاده کنید.

  • انتخاب گردنبند متناسب با یقه‌های کار شده و حجیم:

اگر یقه و جلوی لباستان کار شده و سنگدوزی شده است, و یا یقه لباس مثل یقه های دراپه چیندار و مدل دار است, بهتر است به کل سراغ گردنبند نروید. بگذارید مدل لباس و جزییات لباس خودنمایی کند. در این مواقع پیشنهاد میشود زیورآلات دیگری همچون گوشواره را برای جذابیت بیشتر بالا تنه بکار گیرید, و یا دستان خود را با زیورآلات و طلا و جواهرات زیبا بیارایید.

  • انتخاب گردنبند متناسب با یقه هالتر:

در یقه های باز, عمودی و کشیده, مثل یقه های هالتری, بایستی از گردنبندهای بلند و کشیده استفاده کرد. اگر طرفین یقه و پشت آن بسته و چسبیده به گردن است, بایستی گردنبند یا مدالتان را با زنجیر ظریف بر تن بیاویزید.

از آنجا که یقه هالتر عمودی و بلند است و زیورآلاتی از همین نوع با آن ست میگردد, پیشنهاد میشود بانوانی که صورت های کشیده و لاغر دارند از این نوع لباس و زیورآلات استفاده نکنند. چنانکه در مطالب دیگر هم آورده ایم, برای صورتهای کشیده بهتر است از گوشواره و گردنبندهای کشیده و بلند استفاده نگردد. این نوع لباس و زیورآلات اندام را کشیده و قد را بلندتر نشان میدهد و مناسب کسانی است که میخواهند اندامشان لاغرتر و بلندتر جلوه کند.

  • انتخاب گردنبند متناسب با یقه مردانه

وقتی لباسی یقه بسته و یا پیراهنی با یقه اسپرت و مردانه میپوشید, حتما انتخاب شما در خرید زیورآلات نیز بایستی اسپرت و ساده باشد.

برای چنین پوششی, یا بسته به میزان بسته بودن یقه قید پوشیدن گردنبند را بزنید, و یا از انواع ظریف آن استفاده کنید. اگر دکمه بالای پیراهن را میبندید یا اینکه فرم یقه بسته است بهتر است به جای پوشیدن گردنبند از گوشواره یا دیگر زیورآلات کوچک و ظریف در آراستن خود استفاده کنید.

انتخاب گردنبند متناسب با یقه لباس و  پوشیدن آن با لباس و بلوزهای یقه مردانه, به هیچ عنوان از سرویس طلا یا جواهر خود استفاده نکنید. بهترین انتخاب زیورآلات برای چنین پوششی, مدال و زنجیر است. استفاده از مدالهای کوچک و با زنجیر کوتاه به نوعی که در قسمت گودی گلوتان قرار بگیرد بسیار زیبا و فریبنده است. اما اگر قسمت بازی یقه کمی کشیده است, میتوانید از مدالهای کشیده تر و زنجیر بلندتر استفاده کنید و خود را بیارایید.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله شما می‌توانید انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری برای گردنیند متناسب با یقه‌ی لباس‌های‌تان داشته باشید.

نکات مهم این مقاله

  • فرم یقه لباس شما, مثل یک کادر و قاب برای انتخاب گردنبند شماست! زیورآلات خود را در کادری مناسب قاب بگیرید تا در اوج زیبایی بدرخشد.
  • برای لباسهایی کف یقه دلبری جلو باز دارند, بهتر است از سینه ریزهای مدال دار استفاده کنید. اگر کنار یقه بسته باشد بهتر است با گردنبندهایی که کنار گردن و زنجیر آن کم کار و ظریف است, ست کنید.
  • اگر لباسی با یقه بسته به تن میکنید, بخصوص اگر یقه آن ایستاده یا یقه اسکی باشد, این قضیه مستثناست. اتفاقا در صورت استفاده از بلوز و یا لباسهای یقه بسته, بهتر است از گردنبندهای رو لباسی و بلند استفاده کنید.
  • اگر یقه و جلوی لباستان کار شده و سنگدوزی شده است, و یا یقه لباس مثل یقه های دراپه چیندار و مدل دار است, بهتر است به کل سراغ گردنبند نروید. بگذارید مدل لباس و جزییات لباس خودنمایی کند. در این مواقع پیشنهاد میشود زیورآلات دیگری همچون گوشواره را برای جذابیت بیشتر بالا تنه بکار گیرید, و یا دستان خود را با زیورآلات و طلا و جواهرات زیبا بیارایید.
  • در یقه های باز, عمودی و کشیده, مثل یقه های هالتری, بایستی از گردنبندهای بلند و کشیده استفاده کرد. اگر طرفین یقه و پشت آن بسته و چسبیده به گردن است, بایستی گردنبند یا مدالتان را با زنجیر ظریف بر تن بیاویزید.
  • وقتی لباسی یقه بسته و یا پیراهنی با یقه اسپرت و مردانه میپوشید, حتما انتخاب شما در خرید زیورآلات نیز بایستی اسپرت و ساده باشد.

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.