مرجع آموزش طلای زینتی ایران

جواهرات فلاور

جواهرات فلاور، در حقیقت به چینش سنگ‌های برلیان-تراش کنار هم اشاره دارد. علاوه بر طراحی حلقه نامزدی, در طراحی نیم ست و سرویس نیز استفاده می‌شود.

در این مطلب با انواع زیورآلات فلاور، دلیل نامگذاری و مشخصات آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

ظاهر زیورآلات فلاور چگونه است؟

طرح‌های فلاور در صنعت طلا و جواهر, یکی از پرطرفدارترین نوع زیورآلات و جواهرات هستند. همانطور که از نام فلاور پیداست، فرم این زیورآلات به شکل گل طراحی می‌شود؛ یعنی یک سنگ جواهر با تراش برلیان در مرکز و چند سنگ دیگر بطور منظم, همچون گلبرگ‌های گل, اطراف سنگ مرکزی کار می‌شود.

سنگ‌های برلیان تراش، بر روی پایه (رکاب) جواهر سوار می‌شوند و کنار هم شکل گل را تشکیل می‌دهند. جواهرات طرح فلاور، می‌توانند در یک ردیف و یا حتی چند ردیف کنار هم قرار بگیرند. ممکن است این ردیف‌ها از رنگ‌های مختلف جواهرات و یا سنگ‌ها ساخته شوند.

حلقه‌های فلاور، یکی از انواع حلقه‌های نامزدی است، که به عنوان نمادی از همدلی و اتحاد، در آغاز فصل جدید زندگی، به عروس هدیه داده می‌شود.

گوشواره فلاورحلقه‌های فلاور در مقایسه با حلقه‌های سولیتر که یک سنگ الماس درشت و با تراش برلیان دارند، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. نما و درخشش حلقه فلاور کمتر از حلقه سولیتر نیست.

طرح فلاور علاوه بر حلقه نامزدی، در طراحی نیم ست طلا و سرویس طلا نیز استفاده می‌شود.

جواهرات فلاور با الماس‌های برلیان تراش مشهور شدند، اما نمونه‌های مشابه با سنگ‌های اتمی نیز وجود دارد و قیمت آن‌ها خیلی کمتر از نوع برلیان آن است.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله دیدیم که جواهرات فلاور، برای زیورآلات مختلف مثل دستبند فلاور، گردنبند، انگشتر، نیم ست و ست طلا ساخته می‌شود.

نکات مهم این مقاله

  1. جواهرات فلاور، در حقیقت به چینش سنگ‌های برلیان-تراش کنار هم اشاره دارد. علاوه بر طراحی حلقه نامزدی, در طراحی نیم ست و سرویس نیز استفاده می‌شود.
  2. همانطور که از نام فلاور پیداست، فرم این زیورآلات به شکل گل طراحی می‌شود؛ یعنی یک سنگ جواهر با تراش برلیان در مرکز و چند سنگ دیگر بطور منظم, همچون گلبرگ‌های گل, اطراف سنگ مرکزی کار می‌شود.
  3. طرح فلاور علاوه بر انگشتر طلا نامزدی، در طراحی نیم ست طلا و سرویس طلا نیز استفاده می‌شود.

1 نظر
  1. مخراج کاری

    […] پایه‌‌ی خوشه‌ای برای زیورآلاتی مناسب است که باید جواهرات و سنگ آن‌ها در چند سطح و با ارتفاع مختلف، در کنار یکدیگر قرار بگیرند (مثل طرح جواهرات فلاور). […]

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.