مرجع آموزش طلای زینتی ایران

نماد جنین در جواهرات، سمبلی برای آرامش جنین و مادر

نماد جنین در جواهرات، سمبلی برای آرامش جنین و مادر است. این نماد برای زیورآلات مختلف ساخته می‌شود و طرح‌های متنوعی دارد. نماد جنین، هدیه‌ای ماندگار برای خانم‌های باردار است.

در این مطلب، شما با معنا،مفهوم و انواع مدل‌های نماد جنین در زیورآلات بیشتر آشنا می‌شوید، تا دلیل خرید و استفاده از آن را به طور کامل متوجه شوید.

تاریخچه استفاده از نماد جنین در زیورآلات

در گذشته از یک توپ آهنگین به عنوان گردنبند بارداری در فرهنگ های مختلف توسط زنان باردار استفاده می‌شد. این گردنبند نمادی برای انتظار مادر برای به دنیا آمدن نوزادش بود.

گردنبندهای آهنگین بارداری معمولاً زنجیرهای بلندی داشتند تا پلاک (مدال) گرد آن‌ها روی شکم مادر باردار قرار بگیرد.

نماد جنین در چه زیورآلاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

نماد جنین، برای زیورآلاتی مثل، دستبند، گوشواره، انگشتر و گردنبند و آویز طلا و غیرطلا و یا ترکیب چرم و طلا و … ساخته می‌شود.

سمبل جنین در جواهرات

زیورآلات مادر و نوزاد، نشان دهنده‌ی پیوند مادر و فرزندش است. سمبل جنین در زیورآلات، می‌تواند اشکال و طرح‌های مختلفی داشته باشد. این طرح‌های شامل: گردنیند طلا پای نوزاد، دست نوزاد، شیشه شیر و یا پستونک طلا، طرح جنین، ضربان قلب، خانم باردار با جنین داخل شکم، مادر در حال بغل کردن نوزاد و … باشد. در ادامه این مطلب تصاویر همه‌ی آن‌ها می‌توانید ببینید.

نماد جنین، نشان‌دهنده‌‌ی پیوند عمیق بین مادر و کودک

نماد جنین، ارتباط مادر و نوزاد است. نوزاد متولد نشده در حدود هفته بیستم بارداری مادر شروع به شنیدن می‌کند. زمان مناسبی برای شروع استفاده از گردنبند بارداری است، زیرا کودک هر زمان که مادر حرکت می کند صدای آرام برخورد گردنبند به شکم مادرش را می‌شنود. اگر گردنبند شما آویز هم داشته باشد که عالی می‌شود؛ چون آویز و پلاک جنین طلا یا غیرطلا به یکدیگر برخورد می‌کنند و صدای زیباتری دارد.

بعد از تولد، این صدای آرام برای نوزاد آشنا خواهد بود و باعث آرامش او می‌شود، و یادآور گرما و راحتی رحم و حضور نامرئی مادر است.

این بدان معناست که نوزاد شما متوجه صدای آرام گردنبند شما می‌شود و ارتباطی با دنیای خارج برقرار می کند.

برخی بر این باورند که خروج از رحم می‌تواند استرس‌زا باشد و این صدای کم، اطمینان خاطر پس از تولد او را فراهم می کند.

طلا طرح جنین، از جمله زیورآلات بارداری معنی‌دار است

نماد جنین، همیشه یادآور دوران شیرین و چالش‌های دوران بارداری است. در زمان بارداری به مادر کمک می‌کند تا به دور از دغدغه‌های روزانه‌اش، به فرزند خود فکر کند، آرامش بگیرد و انتظار شیرین تا به دنیا آمدن او را یادآور شود و تجربه کند.

نماد جنین مثل گذشته، نشان‌دهنده انتظار مادر برای به دنیا آمدن نوزادش است.

طول گردنبد باداری می‌تواند سلیقه‌ای باشد. معمولا در طول دوران بارداری زنجیر آن‌ها بلند است و تا روی شکم مادر هستند. بعد از به دنیا آمدن نوزاد، می‌توانید طول آن را کوتاه کنید و زمانی که نوزاد در حال شیر خوردن است با آن بازی کند و سرگرم شود.

درمورد دستبند طرح جنین و یا گوشواره طرح جنین، کار خاصی نمی‌توانید انجام دهید

طلا با طرح جنین، یک هدیه بارداری گرانبها و به یادماندنی

گردنبند بارداری یک هدیه ایده‌آل از طرف پدر برای مادر است. طرح جنین، نمادی از پیوند بینهایت و عمیق بین مادر و جنین است. این زیورآلات بسیاری کاربردی هستند؛ چون نه تنها در زمان بارداری ، بلکه بعد از به دنیا آمدن او و حتی زمانی که بزرگ می‌شوند، قابل استفاده است. چه فرزند شما دختر و چه پسر باشد، یک یادگاری باارزش برای او خواهد بود.

برای اینکه این زیورآلات ظاهر جذاب‌تری داشته باشند، می‌توانید مدل‌های زیر را انتخاب کنید:

ترکیب نماد جنین با حروف اول نام نوزاد

نوع دیگری از زیورآلات مادر و کودک، آن‌هایی هستند که حروف اولیه اسم نوزاد را دارند. شما با این کار، گردنبند، گوشواره و یا دستبند بارداری‌تان را شخصی‌‌سازی می‌کنید که بسیار جذاب است.

حکاکی نماد جنین روی زیورآلات

روی بسیاری از زیورآلات قابلیت حکاکی وجود دارد. این کار نوع دیگری از شخصی‌سازی قطعه طلا موردنظرتان است. برای این منظور، می‌توانید نام نوزاد، تاریخ تولد، اثر کف پا و کف دست نوزاد (همانطور که در تصویر زیر می‌بینید)، و هر چیز دیگری که دوست دارید را حکاکی کنید.

نکات مهم برای انتخاب زیورآلات با طرح جنین

در اینجا چند نکته برای کمک به خرید موفق نماد جنین آورده شده است:

  • اگر قرار است از این زیورآلات به صورت روزانه استفاده کنید، مهم است که از مواد بادوام ساخته شده باشند، هیچ لبه تیز یا سنگ‌های قیمتی برجسته‌ای نداشته باشند تا به نوزاد آسیب نرسانند. فلزات گرانبها مثل طلا، گزینه‌‎‌ی خوبی برای استفاده روزانه هستند و می‌توانید به عنوان سرمایه‌ باارزش در آینده نیز از آن‌ها استفاده کنید.
  • قبل از انتخاب یک طرح، حتما به این موضوع فکر کنید که قرار است آن را با چه زیورآلات دیگری سِت کنید.
  • انتخاب مدلی که در آینده نیز کاربردی باشد و بتوانید قطعه‌های دیگری هم به آن اضافه کنید نیز ایده‌ی خوبی است. می‌توان با اضافه کردن سنگ‌ها، نگین یا یک قطعه‌ طلا اضافه، و یا حتی با اضافه کردن نماد بینهایت در جواهرات، جذابیت بسیاری از زیورآلات را بیشتر کرد.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله دیدیم که نماد جنین همیشه در جواهرات و زیورآلات استفاده می‌شده و برای مادر، جنین و نوزاد کاربردی است. نماد جنین در زیورآلات طلا در شکل‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شود می‌توانید این قطعه طلای جذاب را برای همسرتان، خواهرتان و یا دوست باردارتان خریداری کنید؛ مطمئن باشید که حسابی سورپرایز می‌شوند.

نکات مهم این مقاله

  1. نماد جنین، برای گذراندن 9 ماه بارداری و یادآوری این دوران کاربرد زیادی دارد.
  2. نماد جنین، در گوشواره و به ویژه گردنبند طلا و غیرطلا، جلوه و نمای زیبایی دارد.
  3. انداختن گردنبند بلند در دوران بارداری، باعث آرامش جنین می‌شود. جنین در حدود هفته بیستم بارداری، قادر است صداهای محیط بیرون و صدای برخورد گردنبند به شکم مادر خود رو بشنود.
  4. نماد جنین در جواهرات، نشان دهنده‌ی پیوند و ارتباط مادر و فرزندش است.
  5. جواهراتی که این نماد را دارند، هدیه‌ای جذاب از طرف پدر برای همسر باردارشان است.
  6. طرح‌های زیورآلات جنین شامل: طرح پای نوزاد، دست نوزاد، شیشه شیر و یا پستونک طلا، طرح جنین، ضربان قلب، خانم باردار با جنین داخل شکم، مادر در حال بغل کردن نوزاد و … است.
  7. می‌توانید روی زیورآلات مدل جنین، نام نوزاد، حرف اول اسم او و یا تاریخ تولدش را حکاکی کنید.
  8. زیورآلات طرح جنین نباید لبه‌های تیز داشته باشند، چون ممکن است به نوزاد آسیب بزند.
2 نظرات
  1. […] نماد جنین در جواهرات، سمبلی برای آرامش جنین و مادر […]

  2. […] نماد جنین در جواهرات، سمبلی برای آرامش جنین و مادر […]

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.