مرجع آموزش طلای زینتی ایران

نماد پروانه در زیورآلات نشانه چیست؟

نماد پروانه نماد آزادی و رشد روحی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در زیورآلات نمادها و اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که برخی از آن‌ها سمبل یا گویای مفهومی خاص هستند. در دوره‌ها، ادیان و فرهنگ‌های مختلف نمادها گویای اندیشه و مفهوم خاصی هستند.‌ با ورود آن‌ها به دنیای زیورالات، مفهوم خاص در هر نماد، انرژی و احساسی متفاوت را به استفاده کننده‌ها منتقل می‌نماید. نماد پروانه در زیورآلات یکی از این نمادها است.
در این مقاله می‌خواهم شما را با مفهوم و معنی پروانه در زیور آلات آشنا کنم. شاید بارها از آن استفاده کرده‌اید بدون آن‌که معنای آن را بدانید. با این که با معنای آن آشنا نیستیم اما همه ما خانم‌ها به پروانه علاقه بسیاری داریم و شاید در زندگی روزمره خود بسیاری از وسایلمان را با این طرح انتخاب کنیم. نماد پروانه نماد شادی، زیبایی، رشد روحی و ذهنی است.[/vc_column_text][vc_column_text]

چرا نماد پروانه، سمبلی با ارزش است؟

نماد پروانه در زیورآلات به معنای زیبایی و آزادی است. همه ما زمانی که پروانه‌ای را می‌بینیم حس مثبت در سرتاسر وجودمان نقش می‌بندد. کمتر کسی را می‌توان دید که پروانه را دوست نداشته باشد یا از زیبایی آن تعریف و تمجید نکند‌. در برخی ادیان آن‌ها را متعلق به دنیای دیگر می‌دانند. شاید دلیل آن به سبک تولد پروانه برگردد. از قدیم پروانه برای مردم بسیار ارزشمند بوده است که به خاطر مراحل سخت تولد این موجود زیبا است. در پاییز کاترپیلار (کرم پله‌ساز) به شفیره تبدیل شده و سپس پروانه در بهار متولد می‌گردد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”3916″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

علت حس خوبی که از نماد پروانه می‌گیریم چیست؟

شاید بارها همه ما به خاطر حس خوبی که این نماد به ما می‌دهد از آن استفاده کرده‌ایم اما هیچوقت با معنا و مفهوم آن آشنا نبودیم. در این قسمت ابتدا کاربردهای نماد پروانه و سپس دلیل انرژی مثبت این نماد را مطرح می‌کنم.

کاربرد نماد پروانه در تاریخ

در برخی از دولت‌ها بر روی سنگ قبر کودکان نماد پروانه طراحی می‌کردند که شادی و خوشحالی کودک را به نمایش بگذارند‌. از طرفی پروانه با دلیل زیبایی و پاکی نمادی از کودک به شمار می‌رفت. علاوه بر این عمر کوتاه پروانه را به عمر کوتاه کودک نسبت می‌دادند.
به دلیل روش تولد و تبدیل شدن از یک کرم به پروانه‌ای زیبا در دوره‌های مختلف به عنوان نماد تغییر مورد استفاده قرار می‌گرفت.
سمبل تعالی روح و جاودانگی از دیگر مشخصات آن‌ها محسوب می‌شد. کرم پروانه پیله‌ای به دور خود می‌پیچد و بدون خوردن و آشامیدن پروانه شده و پرواز می‌کند. این نشانی از رشد روحی و ذهنی است. انسان‌هایی که روزه می‌گیرند یا ریاضت می‌کشند به دنبال همین رشد روحی هستند.

در ایران درباره شمع و پروانه زیاد شنیده‌ایم. پروانه نماد عاشقی است که پا به پای معشوق خود می‌سوزد و جان می‌دهد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

علت انرژی مثبت نماد پروانه

پروانه نمادی از تولد دوباره، شادی، زیبایی، زندگی و انرژی مثبت است. بنابراین افرادی که به دنبال تغییر در زندگی و رسیدن به آزادی هستند می‌توانند از این زیور آلات در زندگی خود استفاده نمایند. گوشواره، آویز، دستبند، پلاک و انگشتر با طرح پروانه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پروانه به ما حرکت رو به جلو را می‌آموزد. حتی در این فرصت کم زندگی هم می‌توان شاد و آزاد بود. اگر می‌خواهید به کسی که به دنبال تغییر مثبت در زندگی خود است هدیه مناسبی بدهید، این نماد می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”3917″ img_size=”full” alignment=”center”][vc_column_text]

طراحی زیورآلات پروانه‌ای

با توجه به معنا و مفهومی که پروانه دارد، در دوره‌های مختلف و در سالیان دور از این نماد در زیور آلات استفاده می‌شده است. از سنجاق سینه و گل سر گرفته تا زیور آلات همه از این نماد در ترکیب خود استفاده نموده‌اند. پروانه حس آزادی و رهایی می‌دهد. اگر به دنبال شروع تازه‌ای هستید به شما پیشنهاد می‌کنم زیور آلاتی با این طرح خریداری کرده و روزها زمانی که به آن نگاه می‌کنید رهاتر و آزادتر از قبل همچون پروانه زندگی کنید.

پروانه حس آزادی و رهایی می‌دهد. اگر به دنبال شروع تازه‌ای هستید، زیور آلاتی با این طرح خریداری کنید. روزها زمانی که به آن نگاه می‌کنید رهاتر و آزادتر از قبل همچون پروانه زندگی کنید.

به افرادی که افسرده هستند و سپس بهبود پیدا می‌کنند را همچون پروانه می‌دانند. افراد افسرده به کرم پروانه تشبیه شده‌اند که پس از درمان مانند پروانه‌ای آزاد و رها به زندگی خود ادامه می‌دهند.[/vc_column_text][vc_column_text]

نکات مهم این مقاله

1-تغییر، زیبایی، رهایی، آزادی و جاودانگی از معناهای مهم نماد پروانه در زیورآلات هستند.

2-در روانشناسی این نماد، به افراد افسرده‌ای تشبیه شده که پس از درمان مانند پروانه‌ای آزاد و رها می‌شوند.

3-نماد پروانه از دیرباز تاکنون در دولت‌ها و ادوار مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4-اگر می‌خواهید هدیه خوبی به دوست یا اطرافیان خود دهید که در حال ایجاد تغییر و تحول در زندگی خود هستند، زیورآلات با نماد پروانه می‌تواند گزینه مناسبی باشد. پروانه همیشه زیبایی و انرژی مثبت را به بیننده منتقل می‌کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

1 نظر
  1. […] با دلیل آرامش آن بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم مطلب نماد پروانه در زیورآلات را […]

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.