مرجع آموزش طلای زینتی ایران

8 روش ست کردن طلا با فرم صورت

چه طلایی انتخاب کنیم که مکمل فرم صورتمان شود؟

تا به حال پیش آمده که زیورآلاتی را پسند کرده باشید اما به شما بگویند برای چهره شما مناسب نیست؟ یا یکی از نزدیکانتان زیورآلات زیبایی داشته باشد و زمانی که آن را خریداری می‌کنید متوجه می‌شوید که اصلا مناسب شما نیست؟ شاید بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که این همان طلاست پس چرا به چهره من نمی‌آید.

در این مقاله در ابتدا با زیورآلاتی که با فرم صورت مرتبط هستند آشنا می‌شویم. سپس انواع صورت را معرفی می‌کنم تا به شما بگویم برای هر فرم صورتی چه زیورآلاتی مناسب است. روش‌های ست کردن طلا با صورت را به شما آموزش دهم. پس تا آخر مقاله همراه من باشید.

چه زیورآلاتی با فرم صورت رابطه مستقیم دارند؟

قطعا زیورآلاتی که در کنار صورت قرار می‌گیرند، از جمله گوشواره و گردنبند در این دسته جای دارند. گوشواره به دلیل قرار گرفتن در کنار صورت باید با دقت و حساسیت بیشتری انتخاب شود. هر گوشواره زیبایی قرار نیست برای فرم صورت شما مناسب باشد.

اهمیت استایل صورت در انتخاب

زیورآلات در تغییر استایل شما بسیار تاثیرگذار هستند . اما باید از نحوه ست کردن طلا با فرم صورت مطلع باشید. البته ناگفته نماند همانقدر که طلا می‌تواند چهره شما را زیبا و جذاب کند، اگر به اشتباه انتخاب شود می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و بر روی ظاهر شما تاثیر منفی بگذارد.

گوشواره مناسب با فرم صورت

گوشواره به دلیل قرار گرفتن در کنار صورت به فرم آن وابسته است. از همین رو در زمان ست کردن طلا با فرم صورت باید به نوع گوشواره‌ای که انتخاب می‌کنید، دقت داشته باشید.

در حال حاضر در بازار انواع گوشواره وجود دارد. برخی از آن‌ها حالت آویز دارند و برخی به گوش می‌چسبند. نوع آن در کشیده و یا چاق نشان دادن صورت موثر است.

قبل از انتخاب هرگونه زیورآلاتی باید فرم صورت خود را تشخیص دهید. به طور کلی صورت‌ها دارای انواع گرد، کشیده یا بیضی، لوزی، مربعی، مستطیلی و قلبی دسته بندی می‌شوند.

اگر خسته شده‌اید خودتان را به یک فنجان چایی یا قهوه دعوت کنید. زیرا تازه به قسمت جالب مقاله رسیده‌ایم.

تشخیص فرم صورت

از کجا بفهمیم که صورت ما چه فرمی دارد؟

۱-طول یا در واقع همان کشیدگی به فاصله پیشانی از محل درآمدن مو تا پایین چانه گفته می‌شود. اگر این فاصله زیاد باشد صورت کشیده‌ای دارید. (هنگام بارگذاری این خط رنگی شود.)

۲-برای اندازه گیری عرض پیشانی باید ببینید پهن‌ترین قسمت پیشانی شما چند سانت است.

۳-عرض پهن‌ترین قسمت چانه، نشانگر خط فک شماست. هرچه این عرض بیشتر باشد صورت شما فرم مربعی شکل به خود می‌گیرد.

۴-آخرین مرحله اندازه عرض گونه‌ها است. تعیین عرض گونه و تناسب آن با سایر قسمت‌های صورت در تعیین فرم چهره شما بسیار موثر است.

پس از اندازه گیری قسمت‌های صورت می‌توان پی برد که چهره شما چه فرمی دارد. اگر عرض پیشانی بسیار بیشتر از قسمت‌ها دیگر باشد، چهره شما فرم مثلثی به خود می‌گیرد. اگر عرض چانه و گونه شما بیشتر باشد، چهره شما به شکل مربع یا مستطیل خواهد بود.

ترفندهای ست کردن گوشواره و گردنبند با فرم صورت

۱-ست کردن طلا با فرم صورت بیضی

صورت‌های بیضی از جمله‌ چهره‌هایی هستند که هر نوع گوشواره‌ای برای آن‌ها مناسب است. پس می‌توانند از هر نوع گوشواره استفاده بیضی شکلی دارید. شما می‌توانید از انواع گوشواره‌های آویز، دایره‌ای، میخی و منحنی استفاده کنید.کنند. اگر صورت

2- ست کردن طلا با فرم صورت مثلثی

این روزها زاویه دار کردن صورت به یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار تبدیل شده است. این چهره‌ها معمولا فرم قلبی شکلی دارند. گوشواره‌های آویز و اشک مانند برای این چهره‌ها مناسب‌تر است. زیرا گوشواره‌‌های گرد و چسبان صورت را پهن‌تر و پیشانی را بلندتر می‌کند. برخی افراد نیز در حالت عادی صورتی مثلثی شکل دارند. به دلیل بزرگ بودن قسمت بالایی صورت باید از گوشواره‌ای استفاده کنید که حالتی متوازن در چهره شما ایجاد کند.

 

ست کردن طلا با صورت گرد

۵- ست کردن طلا با فرم صورت لوزی

گوشواره‌های کوتاه و عریض، گوشواره‌های مثلثی، میخی و بیضی شکل برای این چهره‌ها مناسب‌تر است.

ست کردن گوشواره با فرم صورت 2

۶- ست کردن طلا با فرم صورت مربعی

معمولا به افرادی که پهنای پیشانی و چانه‌ آن‌ها در یک امتداد قرار دارد، افرادی با چهره مربعی می‌گویند. اگر شما جزء این دسته افراد هستید نباید از زیورآلاتی استفاده کنید که زوایای صورت شما را بیشتر نمایان می‌کنند. گوشواره‌های بلند، منحنی و حلقه‌ای از جمله این گوشواره‌ها هستند. گوشواره حلقه‌ ای، سه نوع گوشوراه حلقه ای بزرک، گوشواره حلقه ای متوسط و گوشواره حلقه‌ ای ریز طلا دارد و بهتر است متناسب با اندازه صورت انتخاب شوند.

7- ست کردن طلا با فرم صورت مستطیلی

گوشواره‌های گرد یا هر گوشواره‌ای که عرض آن از طولش بیشتر است برای صورت‌های مستطیلی مناسب‌ترند.

8- انتخاب گردنبند بر اساس فرم صورت

ست کردن طلا با صورت بلند

از دیگر زیورآلاتی که باید متناسب با فرم صورت انتخاب شود گردنبند است. گردنبند‌ها مانند گوشواره‌ها متنوع نیستند. آنچه در ست کردن گردنبند با فرم صورت باید مورد توجه قرار گیرد بلندی و کوتاهی گردنبند است. صورت‌های کشیده باید از گردنبند کوتاه و صورت‌های گرد از گردنبتد بلند استفاده کنند.

روش‌های مختلفی وجود دارد که شما بتوانید گردنبند مناسب خود را خریداری کنید. برای این منظور می‌توانید از راهنمای سایز طلا و جواهر استفاده نمایید.

سخن آخر

امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در این مقاله سعی کردم 8 روش ست کردن گوشواره و گردنبند را به شما بیاموزم. همانطور که دیدید اصلا کار سختی نیست. فقط شما باید بتوانید فرم صورتتان را تشخیص داده و متناسب با آن طلا و زیورآلات خود را ست کنید.

1 نظر
  1. […] نکته اول: توجه به ست کردن طلا با فرم صورت […]

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.