مرجع آموزش طلای زینتی ایران

نماد چشم و نظر در جواهرات، برای دوری از چشم زخم!

به اعتقاد برخی از افراد، نماد چشم و نظر در جواهرات، به عنوان سمبلی برای محافظت از چشم زخم است. این نماد برای زیورآلاتی مثل گردنبند و آویز، گوشواره، انگشتر و دستبند طلا و غیرطلا ساخته می‌شود.

این که شما چقدر به چشم زخم اعتقاد دارید، کاملاً شخصی است. در این مطلب قصد ندارم درباره‌ی صحت و عدم صحت آن صحبت کنم. در این مطلب، شما با معنا و مفهوم نماد چشم و نظر در زیورآلات بیشتر آشنا می‌شوید، تا دلیل خرید و استفاده از آن را به طور کامل متوجه شوید.

معنی نماد چشم و نظر در جواهرات چیست؟

تعریفی که از چشم زخم می‌دانیم این است که افرادی که به موفقیت و یا دستاوردهای بزرگ می‌رسند، مورد حسادت اطرافیان قرار می‌گیرند و این حسادت روی خوشبختی آن فرد تاثیر می‌گذارید و اتفاقات بدی برای او رخ می‌دهد.

بعضی از افراد نماد چشم و نظر را فقط به خاطر شکل ظاهری آن دوست دارند و برخی دیگر به خاطر دوری از چشم زخم از آن‌ها استفاده می‌کنند. گروه دوم معتقد هستند که گردنبند چشم و نظر، دستبند چشم و نظر، و گوشواره چشم و نظر، در برابر این انرژی منفی، از آن‌ها محافظت می‌کنند.

معنی رنگ‌های مختلف زیورآلات چشم و نظر

از نظر برخی افراد، رنگ‌های جواهرات چشم و نظر، فقط برای تنوع بیشتر آن‌ها ساخته می‌شوند، اما برای برخی دیگر، هر رنگ معنای خاصی دارد.

نماد چشم و نظر با رنگ آبی:

آبی رنگ سنتی برای سرنوشت (کارما) خوب و انرژی‌های مثبت مانند انگیزه، تعهد خلاقیت، و محافظت در برابر چشم زخم است.

نماد چشم و نظر با رنگ آبی روشن:

آبی روشن رنگ آسمان است. این رنگ نماد حقیقت و گسترش افق دید شما و محافظت مستقیم در برابر چشم زخم است.

نماد چشم و نظر با رنگ طلایی یا زرد:

طلایی یا زرد رنگ خورشید است. این رنگ نمادی از انرژی، توانایی، و قدرت برای غلبه بر مسائل مربوط به سلامت است. همچنین به تمرکز بیشتر شما نیز کمک می‌کند.

نماد چشم و نظر با رنگ نارنجی:

رنگ نارنجی با افزایش شادی و خلاقیت همراه است و به شما کمک می کند تا احساس سرزندگی داشته باشید.

نماد چشم و نظر با رنگ قرمز:

قرمز رنگ آتش است. قرمز به شما انرژی، قدرت و شجاعت بیشتری به شما می‌دهد و از شما محافظت می‌کند. رنگ قرمز در نماد چشم و نظر، به شما قدرت می‌دهد تا با اضطراب‌های زندگی مقابله کنید.

نماد چشم و نظر با رنگ صورتی:

رنگ آرام صورتی از روابط دوستی شما در برابر چشم بد محافظت می‌کند. این رنگ رضایت و آرامش را نیز بیشتر می‌کند.

نماد چشم و نظر با رنگ سبز:

سبز رنگ زمین است و شما را تشویق می‌کند تا با دنبال کردن ایده‌های جدید و موفقیت از طریق تعادل و شکرگزاری از زندگی خود لذت ببرید.

نماد چشم و نظر با رنگ بنفش:

رنگ بنفش به شما می‌کند تا با برداشتن موانع، تعادل بیشتری در زندگی داشته باشید.

نماد چشم و نظر با رنگ سفید:

رنگ سفید در زیورآلات چشم و نظر، فرصت شروع فعالیت‌های جدید در زندگی را به همراه دارد.

انواع زیورآلات چشم و نظر و کاربرد هر کدام

چشم و نظر طلا از نظر شکل ظاهری کاربرد، تنوع زیادی دارد که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

سنجاق سینه چشم و نظر برای نوزاد

یکی از کاربرهای مرسوم و همیشگی نماد چشم و نظر برای وقتی است که نوازادی به دنیا می‌آید. سنجاق سینه چشم و نظر طرح فرشته، یکی از پرطرفداران چیزهایی است که به لباس و یا رختخواب نوزاد آویزان می‌شود. اگر این سنجاق سینه طلا باشد، می‌تواند، یک هدیه‌ی شیک و جذاب باشد. در تصاویر زیر می‌توانید تعدادی از انواع مدل‌های آن را ببینید.

سنجاق طلا مات با نماد چشم و نظر و حکاکی و ان یکاد

علاوه برای چشم و نظر، می‌توانید نماد جنین در جواهرات را انتخاب کنید. برای این منظور می‌توانید گردنبندهایی را هدیه دهید که طرح اثر کف پا، اثر کف دست نوزاد و … دارند و یا این طرح‌ها روی آن‌ها حکاکی شده است.

گردنبند چشم و نظر برای خانم‌ها

گردنبند طلا چشم و نظر سه مدل مختلف دارد. در ادامه با انواع این مدل‌ها آشنا می‌شوید.

مدل اول: گردنبندهایی که پلاک چشم و نظر و زنجیر آن از هم جدا هستند. در واقع روی مدال آن‌ها حلقه دارد و زنجیر داخل حلقه قرار می‌گیرد. در این حالت بهتر است ضخامت زنجیر با پلاک تناسب داشته باشد. یعنی برای پلاک ظریف، زنجیر ضخیم انتخاب نکنید.

مدل دوم: گردنبندهایی که پلاک چشم و نظر و زنجیر آن به یکدیگر متصل است و امکان جدا کردن آن‌ها وجود ندارد.

مدل سوم: گردنبندهایی که طول بلندی دارند و به اسم رولباسی شناخته می‌شوند. گردنبند رولباسی چشم و نظر را روی لباس می‌اندازند.

انگشتر چشم و نظر برای خانم‌ها

در انگشتر چشم و نظر طلا ممکن است فقط از نماد چشم و نظر استفاده شود و یا در کنار این نماد، نگین یا طرح‌های دیگر هم اضافه شود.

دستبند چشم و نظر برای خانم‌ها

دستبند چشم و نظر می‌تواند از نوع دستبند آویزدار یا النگویی و یا دستبند زنجیری باشد. نمونه‌ای از این دستبندها را می‌توانید در تصاویر زیر ببینید.

گوشواره چشم و نظر برای خانم‌ها

گوشواره چشم و نظر هم انواع مختلفی دارد. این گوشواره‌ها می‌توانند از نوع گوشواره میخی، حلقه‌ای، و یا انواع دیگر جگوشواره مثل کلیپسی و یا بخیه‌ای باشد.

گوشواره طلا چشم و نظر

گوشواره طلا چشم و نظرسخن آخر

با مطالعه این مقاله دیدیم که نماد چشم و نظر به دلایل مختلفی مثل زیبایی ظاهر آن و یا محافظت از چشم زخم مورد استفاده قرار می‌گیرد. نماد چشم و نظر در زیورآلات، رنگ‌های مختلفی دارد و هر کدام از این رنگ‌ها معنا و مفهوم خاص خود را دارند.

نکات مهم این مقاله

  1. این که شما چقدر به چشم زخم اعتقاد دارید، کاملاً شخصی است. برخی افراد از نماد چشم و نظر برای دوری از چشم زخم استفاده می‌کنند.
  2. زیورآلات چشم و نظر رنگ‌های مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها معنایی دارد.
  3. رنگ‌های نماد چشم و نظر در جواهرات شامل: آبی، آبی روشن، طلایی یا زرد، نارنجی، قرمز، صورتی، سبز، بنفش، و سفید هستند.
  4. سنجاق سینه چشم و نظر برای نوزادی که تازه متولد می‌شود، یکی از هدیه‌ها و کاربردهای همیشگی نماد چشم و نظر است. سنجاق سینه طلا با این نماد، یک هدیه شیک و جذاب است.
  5. گردنبند طلا چشم و نظر، گوشواره طلا چشم و نظر، دستبند طلا چشم و نظر، انگشتر طلا چشم و نظر، انواع زیورآلاتی هستند که این نماد در آن‌ها استفاده می‌شود.
2 نظرات
  1. […] دارند. برای آشنایی بیشتر با این رنگ‌ها می‌توانید مطلب نماد چشم و نظر در جواهرات را […]

  2. پروانه می‌گوید

    نماد چشم نظر به معنی چشم شیطان بوده و نه تنها دافع انرژی منفی نیست بلکه نتیجه عکس داره، لطفا آگاه باشد.‌ نماد تک چشم

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.