مرجع آموزش طلای زینتی ایران

آیا از اهمیت ست کردن طلا با اندام خبر داشتید؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]ست کردن طلا با اندام یکی دیگر از مواردی است که شاید تا به حال به آن توجه نکرده باشید. بله درست متوجه شدید. ست طلا متناسب با اندام، پس از ست کردن طلا با لباس موجب زیباتر نمایان شدن طلا خواهد شد. انگشتر بر دستان فردی با انگشتان ظریف با کسی که انگشتان توپری دارد یکسان نخواهد بود. برای انتخاب بهترین زیورآلات باید اول شناخت کاملی از استایل داشته باشید. من در این مقاله می‌خواهم به شما بگویم چطور جواهرات و زیورآلات خود را متناسب با اندامتان ست کنید.[/vc_column_text][vc_column_text]

ست کردن طلا متناسب با قد

منظور از ست کردن طلا با اندام می‌تواند جثه و قد باشد. افراد به طور کلی از لحاظ قدی به سه دسته تقسیم می‌شوند. ما و اطرافیانمان یا بلند قد، یا کوتاه قد و یا دارای قد متوسط هستیم. قد از ویژگی‌های تاثیرگذار در ظاهر هر فردی است.

افراد کوتاه قد باید از زیورآلاتی استفاده کنند که زیاد حالت آویز نداشته باشد. در زمان ست کردن گوشواره متناسب با قد کوتاه بهتر است از گوشواره‌های چسبان و میخی به جای آویز استفاده کنید. در مقابل افراد قد بلند بهتر است از زیور آلات آویزی استفاده کنند. گردنبندهای بلند برای این افراد بر جذابیت آن‌ها خواهد افزود. برای سایز گوشواره حلقه‌ ای نیز بهتر است متناسب با اندازه صور‌تان نوع بزرگ، متوسط و کوتاه آن را انتخاب کنید. برای گردنبند بهتر است افراد کوتاه قد از گردنبندهای کوتاهتر و افراد بلند قد از گردنبندهای بلندتر استفاده کنند. در مورد گردنبند کارتیر زنانه و مردانه نیز این نکته را حتما درنظر بگیرید. [/vc_column_text][vc_single_image image=”3856″ img_size=”medium” alignment=”center”][vc_column_text]

ست کردن طلا متناسب با فرم بدن

ست کردن طلا با فرم بدن در دسته ست کردن زیورآلات با اندام جای دارد. این کار به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اما اگر کسی بخواهد جذابتر دیده شود باید به نکاتی توجه کنید. افراد چاق و لاغر نباید از زیورآلات یکسانی استفاده کنند. فردی که لاغر است باید زیورآلات خود را از میان زیورآلات ظریف‌تر انتخاب کند. زیورآلات پهن و درشت برای دستان لاغر و ظریف اصلا گزینه مناسبی نیستند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

ست کردن دستبند متناسب با اندام

دستبند و النگو و تکپوش طلا (تکدست) از زیورآلاتی هستند که باید با توجه به فرم و اندام انتخاب شوند. چسبیدن بیش از اندازه آن‌ها به دست یا آزادی زیاد در زیبایی و حرفه‌ای نشان دادن ظاهر شما تاثیر منفی دارد. النگو آینه‌ ای و یا هر مدل النگو دیگر و همچنین دستبند باید آزادانه در دست حرکت کنند اما نه انقدر که با کمترین فشاری از دست خارج شوند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”3857″ img_size=”medium” alignment=”center”][vc_column_text]

نکات مهم در زمان ست کردن طلا با اندام

معمولا در زمان طراحی و ساخت طلا، طراحان بر اساس خصوصیات ظاهری و اندام افراد طلا را طراحی می‌کنند. فرم صورت، گردن، سایز بدن، قد، چاق یا لاغر بودن دست‌ها و پاها از جمله این خصوصیات ظاهری است. بنابراین طلاهایی که در ویترین مغازه‌ها یافت می‌شوند با درنظر گرفتن این نکات طراحی شده‌اند. شما نیز برای انتخاب بهترین گزینه همواره به نکات زیر توجه داشته باشید:

نکته اول: توجه به ست کردن طلا با فرم صورت

صورت نیز بخشی از اندام شما را تشکیل می‌دهد که در زمان انتخاب طلا بسیار بااهمیت است. برای افرادی که صورت ظریف و کشیده دارند، طلاهای ظریف و برای افرادی که صورت توپر دارند طلای بزرگ و پرکار مناسب است.

نکته دوم: فرم گردن

فرم گردن در افراد مختلف، متفاوت است. معمولا افراد بلند قد دارای گردن‌های کشیده و افرادی که قد کوتاهی دارند، دارای گردن‌های کوتاهتری هستند. گردن‌های کوتاه بهتر است از گوشواره‌های چسبان استفاده کنند. گوشواره و گردنبند کشیده برای افراد با گردن بلند مناسب‌تر است.

نکته سوم: انتخاب طلا متناسب با رنگ پوست

از دیگر ویژگی‌های ظاهری و اندام هر فرد رنگ پوست است. همانطور که در مقاله ست کردن طلا با رنگ پوست گفتیم باید دید پوست شما گرم است یا سرد، روشن است یا تیره. برای تشخیص گرمی و سردی پوست باید به رنگ رگ‌هایی که در زیر پوست شما قرار دارد، دقت کنید. منظور از پوست گرم و پوست سرد، تیره یا روشن بودن آن نیست.[/vc_column_text][vc_column_text]

نکات این مقاله:

در این مقاله سعی کردم راهکارها و نکاتی را برای ست کردن طلا با اندام بیان کنم. نکات اصلی این مقاله به شرح زیر است.

1- قبل از انتخاب طلا، به فرم بدن و قد خود، ظرافت، چاقی و یا لاغری دقت کنید. طلایی را انتخاب کنید که متناسب با ظاهر و فرم بدنتان باشد. در غیر این صورت چهره شما زیبایی و جذابیت لازم را نخواهد داشت.

2- افراد قدکوتاه بهتر است از گوشواره‌های میخی و گردنبندهای کوتاه استفاده کنند.

3- قدبلندها ترجیها گوشواره‌ها و گردنبندهای آویز خریداری نماییند.

4- افراد لاغر بهتر است از زیورآلات ظریف استفاده کنند. یک انگشتر بزرگ روی یک دست کوچک زیاد شیک نیست.

5- النگو و دستبند باید به گونه‌ای انتخاب شوند که نه خیلی به دست بچسبد و نه از دست بیوفتد.

6- برای صورت‌های کشیده طلاهای ظریف و برای صورت‌های توپر، طلاهای کارشده مناسب است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

نظر شما فقط با اسم زیبایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

دوست عزیزم! خوشحال می‌شویم اینجا نظرت را در مورد این مقاله بگویید.